27 Nisan 2014 Pazar

John Mayer Hakkında Yazılan Şarkılar



 "Senin karanlığın, bükülü oyunların tarafından oynanmak için 
19 yaş çok küçük değil mi sence de? Seni o kadar çok sevdiğimde?"

Dear John,Gizli Mesaj"Seni ilk günden beri sevdim." 
Şarkının isminden de ifşa edildiği ve bir çoğumuzunda bildiği gibi şarkı John Mayer hakkında. Tay ve John ilk kez Fearless Tur'da birlikte sahne aldılar. Bir kaç gün sonrasında John Twitter'dan Taylor'la birlikte bir şarkı yapmak istediğini belirten bir tweet attı. Taylor bunun hakkında çok sevinmişti. Sonra birlikte "Half of My Heart" şarkısını yazdılar. 2010'nun başlarında ise sevgili oldular. Aralarındaki yaş farkından ve John'un sevgililer konusundaki kötü imajından dolayı  herkes Taylor'a ondan ayrılması gerektiğini söylemişti. Fakat Taylor fazla umursamamıştı. Aşkının peşinden giden biri olduğu için hak vermemek elde değil.

Şarkının sözlerine gelirsek, "Herkesin ondan durabildiğin kadar uzak dur dediklerini önemsemediğim için pişman olacağım" satırı her şeyi açıklıyor.
"Senin satranç tahtan da yaşadım ama kurallarını her gün değiştirdin. Bu gece telefonla konuştuğumuzda hangi versiyonunla konuşacağımı merak ederdim. Neyse zaten aramayı bıraktım, işte bu şarkı nedenini açıklıyor."


Ayrıca John Mayer,bu şarkının altında daha fazla kalamamış ve geçen sene sessizliğini bozarak şarkının sözlerine dandik deyip,böylesine bir şarkıyı haketmediğini ve  Taylor'ın eski sevgililerine şarkı yazmasını eleştirmişti.


"Seni ilk günden beri sevdim."

Superman
Dear John'un gizli mesajı olan "Seni ilk günden beri sevdim." cümlesi aynı zamanda Superman şarkısının içinde geçiyor. Ayrıca şarkıda ki şu satılar şarkının direk Mayer için olduğunu belli ediyor; "Uzun,esmer.. O derin kahverengi gözlerindeki bir şey bana onun başkalarının dediği kadar kötü olmadığını söylüyor."

"İnsanlar parlayan şeylere taş atarlar ve hayat aşkı zor göründürür."

Ours
Taylor VH1Storytellers konserinde şarkı hakkında yaptığı konuşmada, o kişiyle sevgiliyken insanların bu konuda olumlu düşünmediğini ve bu konu hakkında nasılda umursamadığını söyleyen bir şarkı yazdığını söyledi. Böylece Ours şarkısının kim için yazıldığını kesinlikle söylemiş oldu.
Şarkıda geçen şu satır yine olayın özeti gibi; "Bunun yanlış olduğunu söylemeye hakları yok (It's not theirs to speculate if It's wrong)" 

"Kalabalık bir yerde yalnız başıma oturuyorum ve biz konuşmuyoruz.
Bilmek için ölüyorum,beni öldürdüğü gibi senide öldürüyor mu?"

The Story of US
Taylor'ın John'la CMT Ödüllerinde yakın mesafede oturmaları ama asla konuşmamış olmaları üzerine yazdığı bir şarkı. Zaten bu olay şarkının klibine çok iyi bir şekilde aktarılmış.Taylor o anı şöyle anlatıyor;
"Geçenlerde bir ödül törenindeydik, benim ve onun arasında süre gelen bir kavga var ve bence her ikimizin de söylemek istediği çok fazla şey var ama birbirimizden sadece 6 koltuk uzaktaydık ve o sırada ortamdaki sessiz savaşı fark etmemek imkansızdı. Her ikimizde, "Senin burada olman umurumda değil. Bak gerçekten burada olmanı hiç umursamıyorum." şeklindeydik. Açıkçası çok kötüydü ve kalbimi kıran bir şekilde garip bir andı."



I Knew You Were Trouble

Bu şarkı John Mayer hakkında yazılmış bir şarkıdır, Harry Styles için değil! Şarkıyı incelersek,
İlk satırlar şöyle başlıyor "Uzun zaman önce,bir kaç hata öncesinde" Hmm bir kaç hata öncesinde Harry değil,John Mayer var...Hala şarkı Harry için mi diyorsunuz? Pekala devam edelim..Şarkıda ki şu satırlara gelirsek "Beni hiç sevmedin,bir başkasını ya da herhangi bir şeyi" Taylor burada Mayer'ın sevgililer konusundaki kötü şöhretine gönderme yapıyor.
Şarkının klibine göz atarsa,klipteki adam bir çok dövmeye sahip bir de gitar çalıp söyleyen bir sanatçı tıpkı John Mayer gibi.

Klibin başında ise  nasıl kendisini kaybettiği hakkında bir konuşma yapıyor. Taylor Mayer'la ilk çıktığı zaman kimse onların ilişkisini desteklemedi hatta 'Uzak durabildiğin kadar uzak dur' dediler. Bu cümle size 'Dear John' şarkısından tanıdık geliyor olmalı. :)

Taylor şarkı hakkında ise şöyle konuşmuştu;
"Bu şarkı bir deneyim hakkında , bu adamı ilk gördüğümde kötü bir havadis olacağını biliyordum. Onu gördüğümde tüm kırmızı uyarı bayraklarım ortaya cıktı ama hepsini göz ardı ettim ve buna rağmen ona yine de inandım. "Yazıklar olsun sana , kalbimi kırdın" demem gereken yerde "Yazıklar olsun bana , kalbimi kırmana izin verdim. Bunu yapacağını biliyordum." dedim."

1 yorum:

Fearless (Taylor's Version) Albüm İncelemesi ve Yorumu

        Taylor Swift'in yeniden kaydettiği ilk albümü Fearless yayınlamış, beni ve birçoğumuzu seneler öncesine götürmüşken biraz daha g...