25 Ekim 2014 Cumartesi

Billboard Röportajı - 24 Ekim 2014 (Türkçe Çeviri)




Billboard: Son albümünden beri müziğin ve hayatın tamamen değişti. Neler oluyor?

Taylor: "Albümlere bir nevi ifade çeşiti olarak bakmayı seviyorum. Görsel,sessel,duygusal..tüm bunların izlerinin olmasını seviyorum. Bu sefer nasıl istediysem öyle yaptım. Pop bir albüm yapmak istedim ve  yaptım. İçeriğinin çok dürüst ve pişmanlık duymayan olmasını istedim ve öyle yaptım. Hiç bir neden olmadan New York'a taşınmak istedim ve taşındım. Saçımı kısa kestirmek istedim ve kestirdim. Tüm bunlar kendi tercihlerimle yaşadığım hayata uyum sağladı. Bu yüzden hayatımdaki bu aşamayı kutluyorum çünkü beni çok ama çok mutlu etti."

Billboard:  Bu "Shake It Off" şarkını ilk single yapmanın nedeni mi? Bu şarkı kendi istediğini yapman konusunda bir misyon gibi.

Taylor: "Shake It Off" eleştiri,dedikodu ve aşağılama olayları ile nasıl başa çıktığım hakkında. Şimdi bu olaylar ile gülerek başa çıkıyorum. Mağdur hissetmek istemiyorum. Dört yıl önce  "Neden beni aşağılıyorsun? Neden senin gözünde hiç bir şeyi doğru yapamıyorum?" bakış açımla yazdığım "Mean" şarkımı yayınlamıştım. Bu şarkı yarı mağlup edilmiş bir yerden geliyordu. Bir kaç yıl ilerisinde ise "Shake It Off" şöyle söylüyor "Ne var biliyor musun, kendim olmam konusunda rahatsız oluyorsan daha çok kendim olmaya devam edeceğim ve senden daha çok eğleneceğim. Yani ne söylediğinin önemi yok.' " 

Billboard: Manhattan'a taşınmak senin için gerçekten önemli gibi. 1989 albümüne "Welcome to New York." şarkın ile başladın.

Taylor: "Bu şarkı New York'a taşınmaktan memnun olmam hakkında. Yeni bir maceraya atılma konusunda çok heyecanlıydım ve bu şarkı "Burada her şey mümkün" deme duygusunu yansıtan bir şarkı."

Billboard: Önceki albümlerinde eski erkek arkadaşların hakkında bir çok şarkı vardı. Bu albümde nasıl olacak?

Taylor: "Bence "erkek merkezli" insanların bu durum için kullandığı bir kelime fakat bu çokta erkek merkezli bir albüm değil. Çünkü buna odaklanmadım. Son iki yılda önceliğim bu olmadı. Bu yüzden eğer ilişki hakkında bir şarkı varsa bu eski ilişkilerimden ne öğrendiğimin yansıması olabilir. Hayatımda geçmişteki ya da şuandaki birisinin bu albüm yüzünden üzüleceğini hiç sanmıyorum. Şiimdiye kadar en çok heyecanlandığım albüm bu ve şu şekilde hissettirmeyecek 'İşte tekrar ediyor..' "

Billboard: 1989 albümünü bu kadar heyecanlı yapan ne?

Taylor: "Bu albüm tamamen kendi seçimlerim ile yapıldı. Yani kimsenin fikri bir faktör olmadı. Müzikal yönden çok sıkı düşünmek zorunda kalmadım. Geçmişte 2 farklı türde olduğundan emin olmak için uğraşırdım fakat bu sefer sadece 1 tür hakkında düşündüm ki bu da çok rahattı."


Billboard: Neden pop yapmayı seçtin?

Taylor: "İnsanlar bana son albümümde en sevdiğim şarkı ne diye sorduğunda hiç tereddüt etmeden "I Knew You Were Trouble." diyorum. Bu yüzden bu albüme başlamak için stüdyoya girdiğimde bu albümün önceden yaptığım albümlerden farklı olmasını istedim ve böylece büyüyen ve gelişen bu pop anlayışına kendimi kaptırdım. Kendime ve ekibime bunun bir pop albüm olduğunu kabul ettirdim. Biz Country tarzı yapmayacaktık; ki bu, bu türe ve taptığım müzik şehrine hürmeten yapacağımız en samimiyetsiz şey olabilirdi. Bence sizi önemseyen insanlara karşı açık olmak hayatınız ve kararlarınız hakkında yapacağınız en dürüst şeydir."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fearless (Taylor's Version) Albüm İncelemesi ve Yorumu

        Taylor Swift'in yeniden kaydettiği ilk albümü Fearless yayınlamış, beni ve birçoğumuzu seneler öncesine götürmüşken biraz daha g...