26 Nisan 2014 Cumartesi

MEAN



"Yine kusurlarımı hedef aldın. Sanki onları görmüyormuşum gibi"

Taylor Swift'in 3. albümü Speak Now'da yer alan 'Mean' şarkısı, Taylor'ı sürekli kötü olarak eleştiren Bob Lefsetz hakkında.


Hatırlarsanız Taylor 2010 yılında Grammy'de Stevie Nicks'le bir düet yapmıştı ve ağır eleştiriler almıştı çünkü sahnede teknik arıza yüzünden provaların aksine Taylor kendi sesini bile duymamıştı.Bunu fırsat bilenler Taylor'ı gereksiz bir şekilde eleştirdi. Hatta Bob Lefsetz bir gün sonra yazdığı makalede şöyle demişti ; "Artık şimdi herkes Taylor Swift'in şarkı söyleyemediğini biliyor" Taylor bu söylediğine karşılık Mean şarkısında şöyle bir atıfta bulundu; "Senin yıllar sonraki halini görebiliyorum,'Bir futbol maçı hakkında konuşuyorsun aynı yüksek sesli görüşünle ama,kimse seni dinlemiyor.Eski ve aynı acı şeyler hakkında atıp tutuyorsun. Sarhoşsun ve nasıl şarkı söyleyemediğim hakkında homurdanıyorsun


Taylor, Mean şarkısıyla 2 Grammy kazandı ve duygularını şöyle ifade etmişti; "Sizden nefret eden biri hakkında şarkı yazıp, bu şarkıyla Grammy kazanmak kadar güzel bir his yok."


Bir röportajda Stevie Nicks ile Grammy performansın çok eleştirilmesinin canını sıkıp sıkmadığı sorulmuştu; 


Taylor: "Kelimeler benim için her şeydir. Kelimeler beni kendime getirebilir ve iyi hissettirebilir. Bir taraftan da kelimeler beni yerle bir edebilir. Eleştirilmeye geldiği zaman ben asla kurşun geçirmez biri olamıyorum. Herşeyi hissetmek şarkı yazarı olmanın bir parçası. Eğer hissettiğim acıyı ve dışlanmışlığı engellemeye çalışsam, ne hakkında şarkı yazardım bilmiyorum. Bu yüzden hakkımda kötü bir şey okuduğumda bana hiçbir şey hissettirmemesinden se acı çekerim daha iyi."




Şarkı hakkında yaptığı konuşma;


"Benim işimi yaptığınız zaman, benim gibi milyonlarca insanın önüne kendinizi koyduğunuzda, milyonlarca insandan milyonlarca düşünce ortaya çıkıyor. Fark ettim ki, ne yaparsan yap o kişiler seni eleştirecekler. Ayrıca eleştirinin de birçok yönü vardır. Yıkıcı eleştiri vardır. Profesyonel eleştiri vardır. Ardından sadece o kişiyi üzmek için, sadece kaba olmak için yapılan eleştiri vardır. Durmadan bu aşmaması gereken çizgiyi aşan, sadece söylemek istediğini söyleyip benim tüm günümü mahveden bir çocuk var. Ne yaparsanız yapın, kaç yaşında olursanız olun, işiniz ne olursa olsun, hayatta nerede olursanız olun bu başınıza gelir. Her zaman size karşı kaba davranan biri olacaktır. Bu durumla baş etmek, tek kontrol edebileceğiniz şeydir ve "Mean" benim bu durumla nasıl baş ettiğimle ilgili bir şarkı."


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fearless (Taylor's Version) Albüm İncelemesi ve Yorumu

        Taylor Swift'in yeniden kaydettiği ilk albümü Fearless yayınlamış, beni ve birçoğumuzu seneler öncesine götürmüşken biraz daha g...