11 Aralık 2019 Çarşamba

"Lover" Albüm Şarkı Hikayeleri.




Taylor Swift ilk albümlerinde her şarkısının hikayesini İnternet sayfasında paylaşırdı. Geleneğini kendi adıma bozmak istemeyip Lover albümündeki şarkıları için söylediklerini bir araya getirdim. Keyifli okumalar. 🌸 (Bazı şarkılarla ilgili Taylor açıklama yapmadığı için onları ekleyemedim)

I Forgot That You Existed

"Bu ilk şarkıyla bizi "reputation" döneminden çıkarıyorum. Bu dönem benim için itibarımı kaybetmem ve bununla ilgili yaşadığım şeylerle alakalıydı. Bu şarkı omuz silkerek çatışmayı çözümlemiş bir şekilde reputation defterini kapatıyor. Şarkı "Pekala, sanırım artık umurumda değil çünkü var olduğunu unuttum" diyor."

Cruel Summer

"Bu şarkı yaz romantizmi ve onun özlem ve gizlilik gibi katmanları olabileceği hakkında yazdığım bir şarkı. Çaresizlik ve acı unsurlarını bulunduran bir ilişki içinde olma fikrini ele alıyor, henüz sahip olmadığınız şeye özlem duyuyorsunuz, tam yanı başınızda ama uzanıp alamıyorsunuz. Şarkı en sevdiğim şarkı sözlerini barındırıyor ve şarkıyı yazmak oldukça eğlenceliydi. Jack ve Annie [Clark] şarkıyı ve birçok enstrümanı yaptılar. Bu şarkıyı yazmak eğlenceliydi ve bunu çok sevdim. Jack ve ben köprüler yapmayı seviyoruz. Tıpkı ‘Out of the Woods’daki köprülerin şarkının en önemli tarafı olması gibi- bu konsepti tekrar gözden geçirdik."

Lover

"Bu şarkıyı albümün ismi olarak seçtim çünkü bu albümle birlikte yapmaya çalıştığım şeyler için harika bir örnek teşkil ediyor. Birçok açıdan eskimeyen ve itiraf hissi veren müzik yapmak istedim. Bu şarkıyı tek başıma yazdım. Jack Antonoff  yapım aşamasında bana yardım etti. 1970'lerin düğün sahnesinde çalınabilecek bir şarkı yapmak istedik."

The Man

"Hep böyle bir şarkı yazmak istedim. Bir kadın yerine erkek olsaydım kariyerimin ve kariyerimle ilgili medyada çıkan haberlerin nasıl olacağını düşünürdüm. Tıpatıp aynı şeyleri yaşasaydım, aynı başarıları elde etseydim, aynı sevgili geçmişine sahip olsaydım nasıl olurdu? "

The Archer

"Bu dürüst, duygusal, hassas ve kişisel bir şarkı. "


I Think He Knows

"Aslında, özgüven fikri etrafında düşünüyordum. Özgüven hakkında ı bir şey var; kibirli değilsindir ya da ukala değilsindir. Fakat şöyle insanlar vardır ki, içeri girerler ve havalı olma gereksinimi duymazlar çünkü içlerinde kendilerinin kontrol edemedikleri bir ışık vardır. Böyle birisiyle tanıştığınız zaman "Neden o tarafa yürümek ve o kişiyle konuşmak istiyorum ki?" diye düşünürsünüz. Açıklayamam ama bu seviyede bir şey. Bazı insanlar kendilerini tanıyor gibi gözüküyorlar, bununla ilgili övünmeye de ihtiyaç duymazlar. Ve bence bu çok değişik bir şey, ifade edemiyorum. Neyse, şarkıyı bu konuyla ilgili yazdım.  Şarkıda 16. Cadde'den bahsediyorum, burası eskiden şarkılar yazdığım Nashville şehrindeki bir cadde. Yayın evlerinin olduğu bir sokak. Eğer rastgele bir numara seçtiğimi düşünüyorsanız, seçmedim."

Miss Americana & The Heartbreak Prince

"Bu şarkı bizim çılgın siyasi dünyamız ve eşitsizliklerle ilgili bir şarkı. Şarkıda okul metaforunu kullandım. Tüm o söylenenlere rağmen sizi gerçekten fark eden ve önemseyen bir insanı bulmakla ilgili olmasını istedim. Ve şarkıdaki amigo sesleri aslında bana ait. (Go! Fight! Win!)"

Paper Rings

"Paper Rings'i eski sesler fikrinden yola çıkarak yazdım. Hiçbir modern sesi kullanmak istemedik. Bu şarkı gerçek aşktan ve eğer gerçek aşkı bulmuşsanız muhtemelen bu aşkın sembolünün ne olduğunu umursamadığınızı anlatıyor. Hayatınızı birlikte yaşayacağınız birisini bulmuşsanız maddi şeyler sizin için bir anlam ifade etmez."

Cornelia Street

"Bu şarkıda yaşanan şeyler, o sokakta yaşanan anılardan oluşuyor. Orada bir daire kiralamıştım ve tüm bu nostalji hakkında şarkı yazmak istedim. Anılarımızı, o anıların yaşandığı yerlere bağlarız. Özellikle romantik olan anılarımızda yaptığımız bir şeydir.  Bu şarkıyı belli bir yerde yaşanmış anılara geri dönüp bakmak hakkında yazmak istedim. En sevdiğim şarkılardan birisi oldu. Bu şarkıyı tek başıma yazdım."

Death by a Thousand Cuts

"Netflix'de "Someone Great" adında bir film izledim. Film iyi bir duygusal romantik komedi, 8 ya da 9 yıl sonra biten bir ilişkiyi anlatıyor... Filmi izlerken ağladım, sonra bir hafta kadar rüyalarımda filmin aynısını yaşadığımı gördüm, aynı şeyler başıma geliyordu. Bir gün uyandım ve şöyle söyledim: "Aman Tanrım, hemen bir ayrılık şarkısı yazıyorum".  Karakterlerin dinamiklerini baz alarak şarkı sözlerini kafamda oluşturmuştum. Jack ile birlikte stüdyoya girdik ve "Death by a thousand cuts diye adlandırdığım şarkının sözlerini yazdım" dedim. Yani bu şarkıyı yazdım, stüdyoda kaydettik."


Soon You’ll Get Better

"Bu yazması çok zor olan bir şarkıydı çünkü şarkı şuanda yaşadığım bir şeyle ilgili. Ben 13 yaşındayken babam kanser olmuştu ve iyileşmişti ve öyle uzun bir süreç değildi. Fakat annemle işler daha farklıydı. Bu şarkı birçok açıdan özel bir şarkı, Jack ile birlikte kaydettik. Jack o zamanlar Dixie Chicks ile birlikte çalışıyordu. Bunu yapmamı sağlayan grup onlar. Bunu yapmamı sağlayan bir avuç sanatçı var. Dixie Chicks bana güçlü bir kadın sesine sahip olabilmeyi, müzikte ne istediğini söyleyleyebilmeyi, feminen bir estetikle yaşayabilmeyi öğretti. Ve müzisyenlikleri, enstrümanlarını çalma biçimleri enstrüman çalmamı sağladı. Aslında  Jack'e dedim ki, "Lütfen bu şarkıyı Dixie Chicks'e çalabilir misin? Bu benim ve ailem için çok özel bir şarkı ve hayatımın çok büyük bir parçasını oluşturuyorlar ve acaba belki arka plan vokalleri söyleyebilirler mi ya da isterlerse çalabilirler?" Ve sonra Jack şarkıyı onlara çaldı ve gerçekten duygusal yanını gördüler ve şarkıyı söyleyip, keman ve banjo çalmak istediler. Yani bu şarkıda duyduğunuz arka vokaller takıntılı olduğum Dixie Chicks grubuna ait."


You Need to Calm Down

"Bu, toplumumuzda olumsuzluğa çok fazla enerji ve emek harcayan birçok farklı insanı nasıl gözlemlediğimle ilgili ve bana şöyle düşündürüyor: 'Sakinleşmeniz gerekiyor, çok fazla stres yapıyorsunuz.' "


ME!

"Bu şarkı bir kutlama gibi ve çok eğlenceli. Şarkının melodisi hakkında düşünürken şarkının amacının şöyle bir şey olmasını istedim, "Çok akılda kalıcı bir melodi, insanların aklında dönüp durmasını istiyoruz"  Ve istediğim şey insanları kendileri için mutlu etmekti çünkü herkesin  bazı konularda kelimenin tam anlamıyla çok evhamlı, güvensiz ve endişeli olduğunu düşünüyorum. Bence farklı olduğumuz gerçeğini pekiştiren bir şarkının aklımıza takılmasının bir yolu olmalıydı. Yani tabii ki "Ben özelim" diyen bir sürü şarkı var fakat ancak son zamanlarda "Ben, ben olduğum için özelim" diyen şarkı duymadım."


Daylight

 ‘Daylight’ı albümün son şarkısı olarak seçtim çünkü geçmişteki acıları ve zararların farkında olduğunu fakat bunların sizi tanımlamadığını anlatıyor. Bana göre, ‘reputation’ gece vakti gibi bir albümdü. ‘Lover’ ise gün ortası gibi bir albüm. Bu şarkıyı tek başıma yazdım. Bir fikir keşfettim: Birisinin gitmesine izin vermek en önemli adımdır. Hayatınızın en kötü zamanında aşkı ya da arkadaşlığı bulabileceğinizi fark ettim.



1 yorum:

Fearless (Taylor's Version) Albüm İncelemesi ve Yorumu

        Taylor Swift'in yeniden kaydettiği ilk albümü Fearless yayınlamış, beni ve birçoğumuzu seneler öncesine götürmüşken biraz daha g...