1 Mart 2020 Pazar

Taylor Swift "The Man" Klip Analizi.

Öncelikle Taylor Swift sen sürekli kendini geliştiren bir sanatçısın! Her zaman söyledim ve hala söylüyorum; zeki ve oldukça yetenekli bir kadınsın, idolsün...

Bu yazıdaki amacım klibin baştan aşağıya analizini yapmak değil, en çok dikkatimi çeken ve en beğendiğim yerleri sizlerle paylaşmak istedim.


Hadi Başlayalım!


Evet bu sahne! Öyle bir yaraya tuz bastın ki Taylor... Bazı erkekler gerçekten bunu sürekli yapıyor. Metro, otobüs, dolmuş, sinema.. mekan hep değişiyor ama hareket hep aynı. Bir de uyardığın zaman küfür etmişsin gibi bakmaları yok mu...


Taylor'ım, canım, sen muhteşemsin! Eski albümlerinin haklarına sahip olamamasına yaptığı bu göndermeye bayıldım. Duvardaki "Kayıp! Bulursanız Taylor Swift'e Getirin" yazısı ve 🛴 giremez tabelası ile Taylor'ın göndermenin alasını yaptığını düşünüyorum. Taylor bu konularda çok iyi. Şahsi fikrim şu ki;  aşkı,çiceği, böceği bıraksın daha çok bunlarla gelsin. 



Bu sahnede Taylor'ın The Man'e "Daha seksi ve daha sevimli" olmasını söylemesi şahane bir ayrıntıydı. Çünkü sürekli kadınlardan istenen budur. Daha seksi ol. Daha fazla izlen. Daha fazla kazan. 🤦


Ve son olarak The Man'in Taylor olması...
İzlerken adamda bir gariplik sezdim, yüzü tuhaf geldi ama hiç Taylor olabileceğini düşünmedim. Gerçekten beklenmeyeni yaparak herkesi şaşırttı. Zaten muhtemelen böyle bir şey olmasaydı linç yiyebilirdin Taylor'ım. 


Kendi oynadığı, kendi yönettiği, senaryosunu kendi yazdığı harika ve çok anlamlı bir klip olmuş. 

Taylor şarkıyı klibe çok güzel yansıttı. Eğer erkek olsaydı yaptığı her şey alkışlanırdı, erkek avcısı diye yaftalanmaz, kimse arkadaşlarını sorgulamaz, ayrılık şarkısı yazıyor diye ağır eleştiriler almazdı. 

Taylor klipte birçok Easter Eggs dediği ipucuları olduğunu söyledi. Bunlara değinmek istemiyorum çünkü bazı hayranlar öyle şeyleri kombine edip ortaya garip fikirler atıyor ki... unutmak istiyorum.

Son olarak şunları söyleyebilirim: Bu klip daha önce yayınlanmalıydı. O zaman daha çok ses getirir ve rekorlar kırardı. Hatta belki de çıkış single ve klibi olabilirdi. ME'yi belgeseli izledikten sonra yermek istemiyorum fakat üzgünüm Taylorcığım, bu kliple çıkış yapacaktın. Artık senin için mağduru oynuyor falan deseler bile bayatlamış olacaktı. Artık önemi yok. Şu sektördeki ağırlığının arkasında dur. Şu albüm başka sanatçıda olsaydı neler neler yapardı belki de...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fearless (Taylor's Version) Albüm İncelemesi ve Yorumu

        Taylor Swift'in yeniden kaydettiği ilk albümü Fearless yayınlamış, beni ve birçoğumuzu seneler öncesine götürmüşken biraz daha g...