6 Ekim 2013 Pazar

2012 Ekim Ayından Bir Röportaj



Q: Yazdığın ilk şarkı nedir.

Taylor:  12 yaşındayken “Lucky You” isimli farklı bir kız hakkında bir şarkı yazmıştım.O kız kendine inanıyordu. Bir şekilde internete sızdı ve insanlar bunun korkunç bir deneyim olduğunu itiraf etti. Ve bende 'Sesim bir sincap gibi çünkü orada 12 yaşındaydım!’ dedim.


Q: Müziğine ve hayatına ilham olan bir kitap var mı?

Taylor: Kitaplar benim hayal dünyam için büyük bir ilham kaynağıdır. Küçükken peri masallarının büyük bir hayranıydım Romeo and Juliet ve The Scarlet Letter gibi. Bunları şarkılarımda görebilirsiniz.


Marnie: Bir keresinde bir şiir yazarak yarışmaya katıldın ve kazandın. Bize bunun hakkında ne söyleyebilirsin?

Taylor: “Monster in My Closet" adlı bir şiirimle yarışmayı kazandım.Dördüncü sınıftayken çok çok çok uzun bir şiir yazdım,'Dolabımda bir canavar var ve ne yapacağımı bilemiyorum. Onu hiç gördün mü? Sana hiç saldırdı mı?" şeklinde 12 kıtalık bir şiirdi. Uluslararası bir şiir yarışmasına katıldım ve kazandım. Çok eğleneceliydi. Bir kaç yıl sonra yaklaşık 12-13 yaşındayken yazın ailemle tatile gittik. Tüm günlerimi küçük bir odadaki bilgisayarda roman yazarak geçirdim. Romandaki karakterlere okul arkadaşlarımı dahil etmiştim. 400 sayfa yazdıktan sonra romanı bitirdim.Her zaman bir şeyler yazmak benim kaçış yolum olmuştur,sadece şarkı yazmak değil. Bir fikir geldiğinde bunu söyleyebilmek için bir çok yolumuz vardır.


Cody: Yazma süreçlerin nasıldır? Bir şarkıyı yazman ne kadar sürer ve kelimeleri ya da müziği ilk önce kim duyar?

Taylor: Yazma süreçlerim her zaman farklıdır. İşte bu yüzden şarkı yazmak eğlencelidir çünkü ne zaman yazacağınızı tahmin edemezsiniz.Önce hangisinin hit olacağını bilemezsiniz. Ve nasıl fikir geldiğini açıklamak zor. Bilirsiniz iyi bir fikir bulduğunuzda “Bunun aklıma nasıl geldiğini bilemiyorum.”der gibi olursunuz. Fikirleri düşünmem ilk  puzzle parçasını düşünmek gibi bir şey.Bir satır bulursunuz ve bunun belkide şarkının ilk satırı ya da son satırı belkide nakarat kısmı olabileceğini bilemezsiniz. Daha sonra bulmacanın parçalarını bulmak , küçük bir fikiri şarkıya dönüştürmek benim işim. Sabahın 4'ünde şarkı yazabilirim ya da havaalanında yürürken aklıma bir fikir gelebilir ve sözleri kağıt havlunun üzerine yazabilirim. Şarkı yazdığım zaman kimseye söylemem. En büyük korkum şarkı için bir fikir bulduğumda bunu unutmak, bu yüzden telefonumda ses kaydeden bir uygulamayı kullanırım. Arkadaşlarımla birlikteyken aklıma bir fikir gelirse bunu telfonuma kaydederim ve onlar 'Yine bir şarkı yazıyor.' derler.


Samantha: Son bir kaç yılda hayatın nasıl değişti ve insanların senin yanında olması nasıl bir duygu?

Taylor: Samantha, çok sevimlisin ve seni sevdim! Son 6 yıldır hayatım bir çok kez değişti çünkü ilk albümümü çıkardığımda 16 yaşımdaydım ve bir çok insan müziğimi tanıdı. Her zaman evden bir çok yabancı insanla konuşmak için ayrılırsınız. Değil mi? Büyürken aileniz size ne söyler,yabancılarla konuşma. Yani bu bir tür zihinsel sıfırlama çünkü her evden ayrıldığımda “Albümüne sahibim,” ya da , “Bu şarkına bayıldım!,” ve, “Resim çekilebilir miyiz?” diyen mükemmel insanlarla tanıştım.Hayatım çok farklı. Gerçekten olağanüstü bir hayat yaşıyorum ama  eğer ailem sürekli beni yanlarında tutmaya çalışsalardı ve eğer üniversitede olsaydım ya da bir iş bulmaya çalışıyor olsaydım veya nerede olursam olayım müzik olmadan hayatım sona ererdi. Bir öğretmenin ya da bir ebeveynin ya da size gerçekten harika moral veren bir arkadaşınız sizi  doğru bir şekilde etikeyecekse, bu insanlarla yakın olmanız gerektiğini düşünüyorum.


Clarissa: Şimdiye kadar hayatında unutumadığın bir anın oldu?

Taylor: Şimdi “Mean.” Şarkımı yazarken ki hikayemi anlatacağım. Bu şarkıyı sürekli kusur bulup duran birisi hakkında yazdım.Bir albüm çıkardığınız da ya da televizyonda bir performans sergilediğinizde, tüm eleştirmenler bunun hakkında yazmaya başlar. Bazen gerçekten hoş şeyler yazarlar ve bazense yazmazlar. Bu  kişi  benim hakkımda acımazsız ve kaba şeyler yazdı ve bu eleştirici hiç yaratıcı değildi. Bilirsiniz öğretmenleriniz "Bundan daha iyisini yapalirdin.Bundan daha iyisini yapalirdin." derler. O hiç bu tarzda değildi. O kesinlikle bende nasıl nefret ettiğini anlattı. Beni çaresiz gibi hissetirmek dışında yapabileceği bir şeyi olmaması ve beni deşmeyi durdurması hakkında ‘Mean’ isimli bir şarkı yazdım. Bu şarkıyı yayınladığımda hayranlarım bana  “Bu şarkı okuldaki bir grup insanın beni deşmesiyle nasıl başa çıkacağımda bana yardımcı oldu..” dediler. Bu beni gerçekten etkiledi. Bu şarkıyla 2 Grammy kazandım . Bence bu benim hayatım boyunca unutmayacağım bir anı. Soru için teşekkür ederim.  



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fearless (Taylor's Version) Albüm İncelemesi ve Yorumu

        Taylor Swift'in yeniden kaydettiği ilk albümü Fearless yayınlamış, beni ve birçoğumuzu seneler öncesine götürmüşken biraz daha g...