24 Ağustos 2014 Pazar

The Guardian Röportajı Ağustos 2014




Taylor The Guide dergisine Ağustos sayısı için röportaj verdi;

İnsanların onu kötü eleştirmesi hakkında;
"Son 2 yıl içerisinde insanların benim hakkımda bir şey söylemesini ve bunun uluslararası bir manşete dönüşmesini kabullendim. Bu durum sizin deliye dönmenizi,acı çekmenizi, insanlara güvenmemenizi ve tüm sisteme karşı asi olmanızı sağlayabilir. Ya da sadece boş verirsiniz ve anlarsınız ki herhangi birinden daha fazla eğlendikçe kimin ne düşündüğü neden daha önemli olsun ki? Ben bu hayatı çocukluğumdan beri istiyordum."

"Ben hayatımın tadını çıkarırken insanların beni perişan etmesine izin vermeyeceğim. Sürekli bazı sanatçıların sanatsal ve müziksel olarak yersiz olmalarının nedeni buna izin vermeleri. Dedikodu sitelerinin kendilerini gelitirmesini engellmellemesine izin veriyorlar. Bu bende olmayacak."

'Shake it Off' klibi ve dans etmesi hakkında;
“Klipte balerinler, break ve modern dansçılar,twerk yapanlar ve onlara ayak uydurmaya çalışan acemi ben vardık. Dans etmek hayatı yaşama şeklinin bir metaforu. Diyelim ki bir partidesiniz ve dans eden insanlara gözlerine devirerek bakan ve bir şeyler hakkında  konuşan bir grup insan var. Ve sizce hangi grup daha çok eğleniyordur?"

Dostluğunun romantizimden daha önemli bir hale gelmesi hakkında;
"Şühesiz ki öyle. Çünkü diğer seçenek yani 'erkek arkadaşımın olması' şuan mümkün değil. Yakın gelecekte de olacakmış gibi durmuyor. Bu her zaman iyi değil. İyi olan şey güvenebileceğim ve her şeyi anlatabileceğim inanılmaz kız arkadaşlarımın olması "

Feminizm görüşü hakkında;
"Gençken feminist demenin sadece kadınların ve erkeklerin eşit haklara ve eşit fırsatlara sahip olacağını umduğunu söylemek olduğunu anlamamıştım.Bana göre kültürde,toplumda bunu ifade etmek erkeklerden nefret ettiğiniz anlamına geliyordu. Fakat şimdi bence bir çok kız feminist bilincine sahip çünkü onlar onun ne anlama geldiğini biliyorlar. Uzun süredir bu bana karşı cinse karşı sınırlar koymak gibi gelmişti. Oysaki bununla hiç alakası yokmuş. Lena ile arkadaş olurken bana öğüt vermeden inandığı şeye neden inandığını,söylediği şeyi neden söylediğini ve tahammül ettiği şeye neden tahammül ettiğini gösteriyordu. Bu feminist bir bakış açısına sahip olduğumu fark etmemi sağladı."


"Bir kadın duyguları hakkında yazıyorsa çok fazla acısı vardır görüşüne kızıyorum. Ve ayrıca  'Dikkat et dostum o senin hakkında bir şarkı yazacak' denmesine de çok kızıyorum. Çünkü bu yaptığım şeyi değersizleştiriyor. Bu sanat yapmayı sanatsal bir şeyden daha çok ucuz bir silah olarak kullandığımız bir şey gibi göründürüyor. Özel hayatım hakkında istediklerini söyleyebilirler çünkü ben özel hayatımın nasıl olduğunu biliyorum ve özel hayatım genellikle televizyon,kediler ve kız arkadaşlarından oluşuyor. Fakat şarkı yazarlığımı ucuz bir numara olarak kullanmaya başlamalarından hoşlanmıyorum. Çünkü bunda yapılacak hiç bir şaka yok."

"Her sanatçının bir öncelikler listesi vardır. Seksi görünmek? Cidden bu benim radarımda yok. Ama nazik olmak? Umarım ki insanlar karşısında ilk izlenimim budur. Nazik görünmenin havalı olup olmaması umrumda değil. Havalı görünmek için odaklanmadım ve hiç odaklanmayacağım"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fearless (Taylor's Version) Albüm İncelemesi ve Yorumu

        Taylor Swift'in yeniden kaydettiği ilk albümü Fearless yayınlamış, beni ve birçoğumuzu seneler öncesine götürmüşken biraz daha g...