8 Mayıs 2015 Cuma

Elle Dergisi Röportajı 2015




Tavi Gevinson:  "Clean." hakkında sormak istiyorum. Çok duygulu söylüyorsun  "Blank Space" ya da "Style."dan eser yok.
Taylor Swift: "Shake It Off" ve "Clean" bu albüm için yazdığım son 2 şarkı bu yüzden zihnen nerede bitirdiğimi size gösteriyor. Clean şarkımı Londra'da Liberty'de dolaşırken yazdım. Eskiden birlikte olduğum biri hakkında— fikir aklıma geldi çünkü 2 hafta boyunca onunla bu şehirde bulunmuştuk. Yazmak aklıma geldiğinde düşündüğüm şey şuydu: "Umarım o iyidir." Kalbiniz kırıldığında neler olur bilirsiniz. Kalbi kırık insan diğer insanlara benzemez. Onların zamanı bizimkinden daha farklı bir şekilde geçer. Ruhsal,fiziksel ve duygusal acıdan karmaşıktırlar. Hiç bir şey sizi bundan uzak tutmaz. Zaman geçtikçe, hayatınızı yaşadıkça ve yeni alışkanlıklar edindikçe her sabah gelen "Merhaba güzellik,günaydın" mesajının artık gelmeyeceğine alışırsınız. Gece arayıp günün nasıl geçtiğini soran birisinin yokluğuna alışırsınız. Bu eski alışkanlıkları yenileriyle değiştirirsiniz. Arkadaşlarınızla gurup kurar oradan konuşursunuz. Yemek partileri planlar ve kız arkadaşlarınızla maceralar yaşarsınız. Ve sonra birden Londra'ya gittiğinizde fark edersiniz ki eski sevgilinle önceden gittiğin yerdesin ama iyi yinede hissediyorsundur. Ve onunda iyi olduğunu umarsınız. Aklıma ilk gelen şey buydu. Sonunda arınmıştım. Medya sayesinde insanlar kim olduğum konusunda yanlış izlenimlere kapıldı. Ödül törenlerinde sunucular tarafından ağır şakalara maruz kaldım,basında şöyle haberler vardı: "Taylor bir ayrılık yaşadı: Neyse ne de olsa bu Swift işte"


TG: Şarkı sözü yazma tarzının nasıl değiştiği konusunda daha fazla bilgi verir misin?
TS: "İlk iki albümümü yazarken aşk yaşamıyordum bu yüzden o albümler aşkın nasıl olması gerektiği hakkında düşündüğüm şeylerdi. Filmleri,kitapları,şarkıları ve bir ilişkinin başımıza gelecek en büyülü şey olduğunu söyleyen edebiyatı baz alarak yazdığım şarkılardı. Bir keresinde aşık olduğumda ya da olduğumu sandığımda, hayal kırıklığı yaşadığımda ya da işler yolunda gitmediğinde fark ettim ki sonsuza dek mutlu yaşama olayı gerçek hayatta da öyle olmuyor."


TG: Bu senin "You Are in Love" şarkında ki "Sen benim  en iyi arkadaşımsın" lafına neden bu kadar bayıldığımı açıklıyor.
TS: "Evet. Böyle bir şeye hiç sahip olmamıştım o yüzden Lena Dunham'ın bana kendisi ve Jack Antonoff hakkında anlattığı şeylerden yola çıkarak bu şarkıyı yazdım. Yani o şarkı bana anlattığı şeyleri içeriyor. "


TG: Bence genç yaşta başarılı olan kişiler genelde kötü durumlar yaşar çünkü başklarının isteğine göre çalışırlar yani bu yüzden kendilerinde karşı çıkma ihtiyacı barındırırlar. Fakat kendi yaptığın bir şeyler olunca durum böyle olmaz. Yanlışlıkla kötü bir şeyler söylemekten endişelenir misin?
TS: "Aslında hayır. Her zaman sizin fikirlerinize karşı gelenler olacak. Kendi yaptığım şeyleri yok etmek gibi bir niyetim yok. Eklemeler yapabilirim. Yeniden şekillendirebilirim.Bunların hepsini ben yaptım. Ve bu yüzden oturup "Keşke kıvırcık saçlara sahip olmasaydım, 17 yaşındayken ödül törenlerinde kovboy çizmeler ve yazlık elbiseler giymeseydim; keşke her seferinde ödül törenlerinde peri masalı durumunu yaşayıp prenses elbiseleri giymeseydim" diyemem. Çünkü bu seçimleri ben yaptım. "

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fearless (Taylor's Version) Albüm İncelemesi ve Yorumu

        Taylor Swift'in yeniden kaydettiği ilk albümü Fearless yayınlamış, beni ve birçoğumuzu seneler öncesine götürmüşken biraz daha g...